Powered By Blogger

zaterdag 3 maart 2012

Hitchhiker







Zo en dan nu een fotootje van een echte hitchhiker. Het valt soms niet mee om een patroontje goed te lezen;) Gelukkig was er een  lieve Patty die mij erop attent maakte, en het goed uitgelegd heeft.
 Dank je Patty, ha ha.






Ben begonnen met een hitchhiker. Ik had er al eens 1 gemaakt. Maar die leek er niet eens op, ha ha. Maar  ik draag hem wel graag. Nu had ik het patroon, maar in het engels vandaar natuurlijk. Nu was iemand zo lief om het voor me te vertalen. En nu lukt het me wel. En het is inderdaad erg verslavend. Na ieder puntje denk je. Oh ik doe er nog even 1.  De 1e 10 puntjes zitten er nu op. Ik vindt de wol van invicta colours van scheepjes wol erg mooi. Maar het opbreien is iets minder mooi dan ik verwacht had.

7 opmerkingen:

Pauline zei

Wat een schitterende wol!

Creative Chaos zei

Hoi Meijra , hij ziet er prachtig uit, hele mooie kleurtjes, maar ik ben bang dat je toch nog iets verkeerd doet ... de hitchhiker is te breed ofwel te kort en je puntjes zitten boven elkaar en die moeten eigenlijk schuin meelopen ...
enne , je moet tot 8 tellen , niet tot 6 :-)
Als je een paar uur geduld hebt, zal ik vanmiddag het patroontje letterlijk voor je vertalen !
liefs, Pat

Creative Chaos zei

Okey , gewoon ff opnieuw , hier komt ie :-)
Ik gebruik de termen averrecht (av), rechts , meerdering (mr) en afkanten ( afk)

zet 2 steken op
toer 1 .. 1 mr-1 rechts
toer 2 .. 1 av-1 rechts-1 mr
toer 3 .. 1 mr- rechts tot einde breien
toer 4 .. 1 av-rechts tot laatste steek-1 mr
toer 5 .. 1 mr- rechts tot einde breien
toer 6 .. 1 av- rechts tot laatste steek-1 mr
toer 7 .. 1mr- rechts tot laatste steek- 1 mr
toer 8 .. 5 steken afk- rechts breien tot laatste steek-1 mr

dan begin je weer bij toer 1 .. 1 mr - rechts tot einde breien etc etc

Als het nu nog niet lukt, dan kom je maar een gezellig middagje langs , haha
liefs, Patti

Christine zei

Wat een machtige mooie wol Meijra, en dat verloop van die kleuren magnifiek.
Ik wou dat ik tegen echte wol kon, maar helaas.
Dat patroon ziet er super uit, nu te hopen dat het je lukt, maar daar twijfel ik niet aan.
Knuffels Chrissie

Laura zei

Wat een prachtige wol Meijra. Wat zal dat een schitterende sjaal worden. Groetjes Laura

Creative Chaos zei

Hey wat fijn dat het je nu gelukt is !! Ik ben reuze benieuwd naar de foto !
Ehh ... ik denk dat ik er strakkies ook maar aan eentje begin, tussen de sokken door :-))
liefs, Patti

Creative Chaos zei

Woww, nu zie ie er piekfijn uit hoor en de kleuren verlopen ook veel mooier , zo schuin!!
Ik doe ook altijd lang over een paar sokken , ik snap niet dat er dames zijn die een paar in 2 dagen af hebben !!!
Maar het erge is dat we nu aan handgebreide sokken gewend zijn en geen andere meer willen :-))
Ik brei (als de gaatjes tenminste groot genoeg zijn ) de kraaltjes altijd meteen mee ... gisteravond ben ik ook weer begonnen , zal strakkies fotootje posten :-)
liefs, Pat xx