Powered By Blogger

donderdag 17 februari 2011

Even iets anders

Op het moment dat ik lekker zit te neuzen door al die blogs, kom ik regelmatig dingen tegen die ik gewoon ook even wil proberen, zoals dit telefoon hoesje wat ik tegenkwam bij de haakmand. Ik vond het zo grappig. En leuk om in 1 avondje te haken.                                                       


Net als deze pannelappen die ik tegenkwam bij made by mriek. Ik kon het niet nalaten om ze ook te maken. Echt een leuk klein project voor tussendoor.

Deze wol had ik o.a. bij de schapenkop gekocht in nieuwpoort. Ik heb de deken zien liggen in de winkel, en die was ontzettend mooi. Maar anders had ik het niet in mijn hoofd gehaald om deze wol te kopen. Als je er al naar kijkt dan breekt het af. De kleurverloop is erg langzaam zodat de kleur op den duur mooi in elkaar overloopt. Ik brei hem op nld nr 6, dus lekker grof, en dan zet ik 50 steken op. De wol moet je dubbel breien, 1 draad vanbinnen uit en 1 draad van de buitenrand. Het opzetten is een drama, omdat de draad zo snel breekt. Maar eenmaal gebreid, is hij best stevig.

4 opmerkingen:

Hetty zei

Dat ziet er leuke uit Meijra.
ook even zat van de blokken breien?
Ik wel na de trui die ik nu brei nog even een fc groningen trui breien.
Groetjes Hetty.

meijra zei

Ja Hetty, ik was die blokken opeens een beetje zat. Het wordt denk geen 2 persoons deken:)

Laura zei

Ziet er mooi uit allemaal Meijra, en leuke kleurtjes. Je pannenlappen vind ik ook heel erg leuk geworden.
Fijne avond.
Liefs van Laura

sarams1987a zei

ziet er echt leuk uit Meijra, door eens te proberen leren we bij hé ;)

mvg saramshobby