Powered By Blogger

maandag 1 februari 2010

mandjesquilt

Zo de rand zit er eindelijk omheen. Pfff wat een rotklus vind ik dat altijd. Eerst de bloemenrand in de hoeken pas zien te krijgen en daarna een getob om de achterkantstof precies op de bloem vast te stikken. Al met al ging dat gelukkig goed. Had ik eindelijk de 3 lagen op elkaar en een heleboel veiligheidspelden erin. Kwam ik erachter dat er een vouw aan de achterkant zat. Ik snapte het al niet omdat ik amper stof over had aan de randen, terwijl ik het goed uitgemeten had volgens mij. De stof zat zo mooi een stukje dubbel dat ik het niet gezien had. Gelukkig zit ie nu goed op elkaar, en kan het doorgequilt worden. Dit gedeelte vind ik altijd het minst leuke deel van een quilt maken. Maar het hoort erbij.

4 opmerkingen:

Guusje, zei

Wat is hij ontzettend mooi geworden. En de rand een plaatje.
Samen in een wordt PRACHTIG.
Ja je kan soms een beetje tobben als er gesandwiched moet worden maar als het eenmaal goed zit dan is het een fluitje van een cent en nu maar quilten. Heel veel succes ermee.

Christine zei

Hoi Meijra,
Meid wat een prachtige quilt wordt dit, en heel begrijpelijk dat je even zucht laat dat dit lastige karwei erop zit.
Hij is bijzonder mooi zeg!!
Knuf Chrissie

Cattinka zei

Hello Meijra,
I like your quilt, you put so much work into it, and it was really worth it. I like the border fabric you chose, it is very nice.
KATRIN W.

Corina zei

Wow, mooi hoor! Succes met het quilten.